یکشنبه ۲ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: حجم داد و ستدها در بورس تهران، امروز یکشنبه دوم مهر ماه به 8.4 میلیون سهم به ارزش 155 میلیارد ریال رسید. در این روز سهام 139 شرکت در بورس تهران دست به دست شد.

بالا و پایین بازار
سهام 13 شرکت طی معاملات امروز بورس تهران افت دو درصدی قیمت را تجربه کرد . در این روز داروپخش، صدرا، سرمایه گذاری ساختمان، تکنوتار، آلومتک، قطعات فولادی، مجتمع های آبادگران، کمباین سازی و پیاذر از جمله شرکت هایی بودند که قیمت هر سهم آنها دو درصد افزایش یافت.

شرکت های جام دارو، ریخته گری تراکتور، سیمان فارس و خوزستان و فرومولیبدن کرمان هم امروز سقف دو درصدی رشد قیمت را پر کردند.

همچنین در جریان معاملات امروز بورس تهران قیمت هر سهم 6 شرکت معادن منگنز، شکر شاهرود، داده پردازی، نگین طبس، داروسازی سبحان و کربن ایران هرکدام دو درصد افت کرد.

صف های عرضه و تقاضا
امروز در بورس تهران طولانی ترین صف خرید برای شرکت پتروشیمی اراک تشکیل شد. در این روز 954 نفر برای خرید 9.3 میلیون سهم این شرکت به ارزش 104 میلیارد ریال اقدام کردند.

534 نفر هم امروز برای خرید 5.2 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 73 میلیارد ریال به شرکت های کارگزاری مراجعه کردند. چادرملو امروز به لحاظ حجم تقاضا، مقام سوم را کسب کرد به طوری که 478 تقاضای خرید برای 4.5 سهم این شرکت به ارزش 44 میلیارد ریال به ثبت رسید.

در این روز 613 نفر با مراجعه به کارگزاری ها برای 6 میلیون سهم پتروشیمی اصفهان به ارزش 43.3 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند. سرمایه گذاری ساختمان، گل گهر، داروپخش، معدنی املاح و صدرا  نیز از جمله شرکت هایی بودند که امروز حجم تقاضا برای سهام آنها بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

در طرف دیگر بازار امروز حجم عرضه سرمایه گذاری غدیر به 5.6 میلیون سهم به ارزش 22.4 میلیارد ریال رسید.

در این روز 806 نفر 5.5 میلیون سهم سرمایه گذاری بهمن به ارزش 5.6 میلیارد ریال را در بازار سهام به فروش گذاشتند.433 سهامدار لیزینگ صنعت و معدن هم امروز دو میلیون سهم این شرکت به ارزش 3.7 میلیارد ریال را عرضه کردند.

پس از شرکت های یاد شده امروز بیشترین دستور فروش ها برای سهام رایان سایپا، سیمان دورود، ایران ترانسفو، کربن ایران و داده پردازی صادر شد.


نوسان شاخص
شاخص کل قیمت سهام در بورس تهران، امروز یکشنبه دوم مهر ماه 85، تحت تاثیر معاملات شرکت های سیمان فارس و خوزستان، پتروشیمی اراک، صدرا و بانک پارسیان7.5 واحد رشد کرد و به 9 هزار و 515 واحد رسید.

در جریان داد و ستدهای این روز شاخص عملکرد تالار اصلی 8.7 واحد بالاتر رفت و به 9 هزار و 326 واحد نزدیک شد. شاخص عملکرد تالار فرعی هم 4 واحد مثبت خورد و روی 9 هزار و 460 واحد متوقف شد.


در این روز شاخص صنعت با 5.3 واحد افزایش روی 7 هزار و 608 واحد ایستاد و شاخص واسطه گری های مالی هم با 29 واحد رشد رقم 17 هزار و 708 واحد را برای خود به ثبت رساند. 


پذیره نویسی سهام شرکت بورس
حجم تقاضا برای پذیره نویسی سهام شرکت بورس امروز به حدی زیاد بود که در همان ساعات اولیه تعداد زیادی از سهام به فروش رفت وتا ساعت 11:30 تنها 400 تا 500 میلیون تومان از سهام شرکت باقی ماند.

گزارش های رسیده حاکی از فروش 14 میلیارد و 800 میلیون تومان سهم شرکت بورس تا ساعت14 است و 200 میلیون سهم باقیمانده هم تا ساعت 16 به فروش رفت.

در پایان وقت اداری بانک‌ها (ساعت 16) بیش از 15 میلیارد تومان از سوی سهامداران به حساب واریز شده بودکه حدود 20 میلیون تومان نیز اضافه‌تر از میزان تعیین شده بود.

قرار است پس از تشکیل شرکت ‌بورس، پول‌های مازاد وقت ریخته به اشخاص بازگردانده ‌شود.

کد خبر 4725

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز